מזל טוב וסימן טוב: תזונה נכונה בעונת החתונות

 אירוע רודף אירוע, חתונה רודפת חינה רודפת מסיבת רווקים רודפת שבת חתן, וחוזר חלילה, כי ככה זה בעונת החתונות – הארנק מתרוקן בעוד שהבטן תופחת. מצד אחד אי אפשר להבריז מאירועים של אנשים יקרים פחות או יותר ללבנו, מצד שני אם כבר באים אז רוצים תמורה מלאה לאגרה היקרה, מצד שלישי רוצים עדיין לשמור על קו הבריאות ולא לבלות בחדר כושר במרתון אינטנסיבי להוריד הכול עד עונת החתונות הבאה. אין מצליחים בכל זאת לאכול טעים אך גם מזין ובריא, ואפילו לשמור על הגזרה? הרי לכם אחלה טיפים לשמירה על תזונה נכונה בעונה החמה והמאתגרת:

  1. תזכרו איך תרגישו ביום שאחרי – הרבה אוכל והרבה שתייה גוררים אחריהם כאבי בטן איומים, רגשות אשם וייסורי מצפון, הנג אובר עצבני וצרבות. אתם יודעים כבר שאתם הולכים לסבול, אז תנצרו את התחושות הללו טוב טוב במיינד ותעלו אותן באוב עם הכניסה לאולם או לגן האירועים. זה יוריד לכם מהתיאבון כמו גבר שאומרים לו תחשוב על שואה גם כשהוא במיטה עם הבחורה הכי לוהטת בעולם.
  2. אל תהיו קלים לאכילה – אל תעופו על הסיגר או האגרול הראשון שאתם רואים. אם יש בופה עשיר חפשו בו את המאכלים השווים והאיכותיים ביותר, שלא כוללים ים שמן, תיבול, רטבים, סוכר וכדומה. אוכל קליל וטעים שיותיר אתכם עם תחושה טובה בבטן ובגרון, ולא יסתום לכם את התיאבון כבר בתחילת הערב. מומלץ להתפנק עם סלטים מרעננים, מאכלים אקזוטיים ומיוחדים שלא נתקלתם בהם בעבר ודברים לא בצקיים במיוחד.
  3. קודם אוכלים עם העיניים – אל תסתערו על המנה הראשונה שהצלחתם לדוג בתור המשתרך ליד הבופה. קודם תעשו סיור, תבדקו מה המנות השוות באמת ותעמדו בשבילן בתור המתאים.
  4. לא באים מורעבים לאירועים – הטעות הגדולה ביותר שהמון אנשים עושים היא להסתובב כל היום עם בטן ריקה ששומרת את עצמה לערב הגדול. הגוף מתחרפן מהצום הכפוי והמוח מפסיק לחשוב בצלילות. בחוסר שיקול דעת ועם בטן מקרקרת כשריחות האוכל נידפים באוויר, יש סיכוי גבוה יותר לאכול דברים משמינים, מטוגנים, בצקיים ולא בהכרח הכי טעימים. מה גם שזה גורם לנו לאכול בשביל להשקיט את התיאבון ולא בשביל ליהנות עד הסוף מהאוכל.
  5. אל תאכלו רק את המוכר - יש מאכל שתמיד ניסיתם להכין והוא יצא לכם על הפנים? יש מאכל ששמעתם עליו אבל אף פעם לא נתקלתם בו? הנה, קיבלתם הזדמנות לטעום אותם ולנסות. ואם לא טעים, לא נורא, שמים את הצלחת הקטנה בצד ואף אחד לא נעלב.
  6. אוכל עם בקרה עצמית – אין צורך להגיע לאירוע עם פנקס ולבצע רישום מדוקדק של כל מה שנכנס לבטן אבל שווה לשים לב מה אוכלים כדי לא לצאת משליטה. אם למשל כבר אכלתם פוקאצ'ה חמה מהתנור אל תאכלו גם תפוח אדמה מוקרם או חומוס, אתם כבר הכנתם לגוף כמות נדיבה של פחמימות. אם יש על השולחן כל מיני בצקים ורטבים, תשתדלו לחפש את הסלטים והירקות. תשימו לב למרות כל הקושי שאתם בכל זאת אוכלים מאוזן.
צור קשר: